martes, 15 de octubre de 2019

Presentació de "la meva cuina vegana"





Presentació de "la meva cuina vegana"



Avui dia 1 d'octubre he decidit començar aquest bloc. A la meva preocupació per portar una alimentació més saludable hi afegeixo també la meva protesta pel maltracte animal. 


Em dic Montse, sóc graduada en Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient, treballo a la Generalitat de Catalunya al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, m'agrada la cuina i vull compartir les receptes veganes que publicaré en aquest bloc.


Una mica d'història del veganisme


Coincidència o no, avui es celebra el dia internacional de la cuina vegetariana. Un més més tard, el dia 1 de novembre, es celebrarà el dia internacional del veganisme.

La tendència cap al menjar vegetarià va néixer a la dècada dels setanta amb el moviment hippy defensant un món sense violència a tots els àmbits. Actualment l'aposta per eliminar o reduir el consum de carn, ous, làctics o peix, ha fet un pas més, conquerint una part important de la societat que vol tenir una alimentació més saludable i també fomentar una indústria més respectuosa amb el medi ambient i el benestar dels animals.

Aquest darrer pas ens porta a l'anomenat veganisme. Els vegans són les persones que no consumeixen cap aliment d'origen animal.

Aquí us deixo una mostra del meu primer Esmorzar vegà :

  1.    Bol de Llet de Cànem 
  2.    Fruits secs (Avellanes)
  3.    Muesli
  4.    Pera laminada 
  5.    Aranyons 
  6.    Fruïts vermells.



Bol de llet de cànam amb muesli








No hay comentarios:

Publicar un comentario